Registracija į gydytojo konsultaciją: T | +370 5 272 2443
Manodaktaras.lt registracija internetu

Nauja gyvybė – sveikatos testas moteriai

Nauja gyvybė – sveikatos testas moteriai

Net apie 70 proc. nėščiųjų kamuoja nugaros skausmai. Ilgą laiką buvo manoma, kad nugaros skausmas nėščiai moteriai – natūrali būsena. Mūsų gydymo centro gydytojai įsitikinę, kad juosmens skausmų galima išvengti taikant gydymą judesiu-  aktyvią bei pasyvią kineziterapiją.

Pasikeitusi gimdos padėtis bei dydis keičia nėščios moters gravitacijos jėgos centrą. Skausmas atsiranda, kai raiščiai ir raumenys, palaikantys stuburą, pertempiami. Kai šie raumenys dėl sutrumpėjimo tampa silpni, stuburas praranda stabilumą ir ima kamuoti nugaros skausmas. Todėl reikia atlikti specialius tempimo pratimus – tai vienintelis būdas išvengti skausmų.

Dažnai dėl nugaros skausmų nederėtų kaltinti vien nėštumo. Tikėtina, jog stuburo negalavimų buvo ir anksčiau. Nėštumas – tai moters organizmo testas. Besilaukiant kūdikio išryškėja silpniausios organizmo vietos. Todėl nėštumui reikia paruošti savo kūną iš anksto.

Nuo jaunystės sportuojančios moterys rečiau skundžiasi nugaros skausmais, jas mažiau kamuoja kiti nemalonūs pojūčiai. Ypač vertėtų treniruoti pilvo ir dubens dugno raumenis. Tada bus lengviau gimdyti, nėščioji priaugs mažiau svorio, po gimdymo neatsiras strijų ar kitų estetinių trūkumų. Įtampa šeimoje, stresas, nerimas taip pat gali būti viena iš nugaros skausmo priežasčių. Tačiau tuoj griebtis medikamentų nevertėtų, paprastai pakanka atsipalaiduoti ir nugaros skausmas praeina.

Gydymas tiksliniais pratimais (kineziterapija) toks pat sudėtingas kaip ir vaistais. Ir vaistų, ir pratimų negalima perdozuoti, svarbu, kada ir kiek jų daryti. Kiekvienai kūdikio besilaukiančiai moteriai pratimai (kineziterapija) turi būti parenkami individualiai, atsižvelgiant į nėštumo laikotarpį, kūno svorį ir bendrą sveikatos būklę.

Paskutiniais nėštumo mėnesiais apskritai nepatariami pratimai gulint ant nugaros ar pilvo. Be to, pratimus reikia nutraukti pajutus nugaros, inkstų skausmus, galvos svaigimą, padažnėjus gimdos susitraukimams, prasidėjus kraujavimui,  sutrikus regėjimui, atsiradus silpnumui, dusuliui, širdies permušimams, pykinimui, paburkus blauzdoms, sumažėjus vaisiaus judesiams.

Nemažai nėščiųjų mano, kad sportas naudingas ne tik joms, bet ir įsčiose augančiam vaisiui. Tačiau taip nėra. Aktyviai sportuojant atsiranda vadinamasis „nuvogimo“ sindromas. Kraujas, skirtas kūdikiui, iš gimdos nuteka į treniruojamus raumenis. Dėl to vaisius lėčiau vystosi, atsiranda medžiagų apykaitos sutrikimų.

Pratimus nėščioji turi daryti ne per stipriai, kad nesuprakaituotų, nes staigus skysčių sumažėjimas jos organizme gali pakenkti vaisiui, gali prasidėti net priešlaikinis gimdymas. Patartina pratimus daryti vandenyje, nes vanduo – geras termoreguliatorius. Tačiau reikia vengti kaskadų, sūkurinių vandens srovių.