Registracija į gydytojo konsultaciją: T | +370 5 272 2443
Manodaktaras.lt registracija internetu

Aukštakulniai – rečiau ant kojų, dažniau po stalu: mūsų gydymo centro gydytojos Rūtos Burzdžienės komentaras avinčioms aukštakulnius

Aukštakulniai – rečiau ant kojų, dažniau po stalu: mūsų gydymo centro gydytojos Rūtos Burzdžienės komentaras avinčioms aukštakulnius

Tuo pat metu, kai žiūrinėjau dailučius 12 centimetrų „Christian Louboutin“ aukštakulnius iš naujausios kolekcijos, mano žvilgsnis užkliuvo už australų medikų atlikto tyrimo apie moterų, dažnai dėvinčių aukštakulnius, sveikatos, eisenos ir laikysenos ypatumus ir skirtumus nuo tų, kurios jų nedėvi arba tai daro retai. Tyrimo autoriaus Neil. J. Cronin verdiktas, ištyrus grupę jaunų, 20-30-ties metų moterų, skamba taip: „Aukštakulnius pasistenkite dėvėti kartą ar du per savaitę ir pasitaikius kiekvienai progai leiskite kojoms nuo jų pailsėti. Nusispirkite po stalu bent jau sėdėdamos…“

Iki šiol iš mamų ir močiučių teko girdėti apie išplatėjusių pėdų, išryškėjusių „kauliukų“ grėsmę, tačiau nusprendžiau vadovautis praktiška taisykle – kol pakankamai patogu, neskauda, nesuksiu sau galvos. 12 centimetrų platforma ar 9-ių kulniukas, vertinant patogumo kriterijumi – išties paprastas būdas atrodyti grakštesnei, elegantiškesnei, moteriškesnei. Visgi šį kartą nusprendžiau atidžiau pasidomėti, ar patogu visais atvejais reiškia sveika.

Stuburo gydymo centro fizinės medicinos ir reablitacijos gydytoja Rūta Burzdžienė, atitardama mano ir daugumos stilingų moterų nuomonei, sutinka, kad aukštakulniai – neatsiejama šiuolaikinės moters įvaizdžio dalis, kad grožis dažnai pareikalauja aukų… Kelių valandų nepatogumas, sakysime, nė jokia čia auka. Visgi šiuo atveju tą auką reikėtų suvokti kur kas plačiau, nei vien tik kaip maudžiančias pėdas ar pavargusias blauzdas.

Gydytojos teigimu, avint aukštakulniais, veikiamos ne tik mūsų pėdos, bet ir tam tikros raumenų grupės, kurioms tenkantis didesnis krūvis. Tyrimais įrodyta, kad 9 centimetrų aukščio kulnas kūno svorio spaudimą priekiniam pėdos paviršiui padidina net 76 procentais.

Taigi grakščiai aukštakulniuose įsitaisiusi kojytė pakeičia dubens padėtį, stuburo linkius, centrinę kūno ašį. Tai reiškia, kad net ir, rodos, patogiai kaukšėdamos ant aukštų kulniukų, iš tiesų aliname sąnarius ir stuburą. „Kai pėdos pernelyg išlenktos, itin įtempiami blauzdos ir pėdos raumenys. O jei dar batų noselė siaura – pirmasis pėdos pirštas nuolat stumiamas į išorę ir ilgainiui ji deformuojasi,“ – išgirstu močiučių grasinimus patvirtinantį gydytojos R. Burzdžienės argumentą.

Antra vertus, ir avalynė be kulno, kaip antai vasarą mėgstamos paplūdimio šlepėtės, taip pat nėra ideali mūsų pėdoms. Optimaliausias sprendimas taisyklingai laikysenai ir judėjimui – batai su 2-3 centrimetrų pakulne. Neabejoju, kad daugelio moterų noro būti grakščioms ir elegantiškoms avint aukštakulnius, neišgąsdins nei tyrimai, nei skaičiai, nei padariniai ateityje. Tačiau aukštakulnių nualintas kojas galima palepinti atitinkamais tempimo pratimais, nusilpusių raumenų pastiprinimu. Gal ir užburtas ratas – nuvargini kojas, po to pamankštini ir vėl eini, bet galbūt geriau negu nieko…

Neabejoju, kad aukštakulnių maestro Christianas Loubotinas ar Manolas Blahnikas teištartų, kad nieko nesą geriau moters sveikatai, nei pozityvi vidinė būsena ir puiki nuotaika, kai jautiesi gražia moterimi… O kurios, kaip antai stilingosios niujorkietės, taip nemano, elegantiškus dešimties ar daugiau centrimetrų aukštakulnius visada pasiruošusios pakeisti rankinėje budinčiomis lygiapadėmis šlepetėmis ar žemakulniais balerinos bateliais. Galima sau leisti ir pailsėti nuo elegancijos – pasaulis juk nesugrius…

Originalus straipsnis: http://iq.lt/gyvenimo-gurmanams/aukstakulniai-reciau-ant-koju-dazniau-po-stalu